NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

FAQ - czyli odpowiedzi na pytania, które najbardziej Cię interesują. Wybierz odpowiedni przycisk, aby znaleźć odpowiedź na interesujące cię zagadnienie...
DLACZEGO WARTO WYBRAĆ NASZ ZESPÓŁ ?

Warto choćby po to, by mieć spokój z obsługą muzyczno – artystyczną swojej imprezy i nie zawracać sobie głowy tym problemem. Zespół przejmuje na siebie cały obowiązek poprowadzenia uroczystości na sali. Staramy się skoordynować swoje działania z kuchnią, kamerzystą i fotografem. W przypadku wybrania naszych usług nie ma potrzeby dodatkowego zatrudniania tzw. „konsultantów ślubnych”, ponieważ na sali sami dbamy o prawidłowy i zgodny z wcześniej ustalonym scenariuszem przebieg uroczystości. Członkowie zespołu mają ponad 25-letnie doświadczenie w branży ślubnej. W swojej karierze zagrali oni ponad 600 wesel, więc wiedzą co robią…

Kolejna, bardzo ważna, aczkowiek często niedoceniana przez klientów rzecz. Jesteśmy legalnie działającym zespołem. Mamy zarejestrowaną działalność gospodarczą i gwarantujemy wykonanie każdej zleconej usługi. (Art-Media Dariusz Kępa – NIP: 843-128-49-28 – REGON: 771246920 – aktualny wpis można sprawdzić w Centralnej Ewidencji Podmiotów Gospodarczych). Nie działamy w tak zwanej szarej strefie, nie musimy się ukrywać, ani odwoływać w ostatniej chwili zleceń, w obawie przed jakąkolwiek kontrolą. 

CO NAS WYRÓŻNIA OD INNYCH ZESPOŁÓW ?

Priorytetem dla nas jest profesjonalne poprowadzenie całej imprezy. Czuwa nad tym Dariusz Kępa, doświadczony konferansjer i ekspert w tej dziedzinie. Jako wieloletni dziennikarz i prezenter radiowy posiada w tym zakresie ponadprzeciętne umiejętności. 

Kluczem do tego, aby zabawa weselna była udana jest bez wątpienia jej umiejętne poprowadzenie. W wielu przypadkach muzycy weselni najczęściej skupiają się na tym aby „ładnie grać”, nie pamiętając o tym, że „ładnie” to pojęcie względne. Oczywiście – dla nas zarówno muzyka, jak i jej wykonanie ma ogromne znaczenie, ale jeszcze większe ma umiejętne poprowadzenie całości. Z doświadczenia wiemy, że przy dobrym zorganizowaniu uroczystości oraz zaangażowaniu w zabawę tak gości jak i zespołu, można świetnie się bawić zarówno przy piosenkach disco-polo, popowych, rockowych a nawet folklorystycznych. Jednak aby to się udało, całość musi poprowadzić osoba, która wie jak to zrobić.

JAKIM ZAPLECZEM TECHNICZNYM DYSPONUJEMY ?

Nasz zespół dysponuje pełnym i profesjonalnym sprzętem oraz środkami transportu. Jesteśmy w stanie obsłużyć zarówno imprezy dla 50 jak i 5000 osób. Jako nieliczni na rynku, posiadamy sprzęt do nagłośnienia imprez plenerowych oraz dużych eventów. Dojedziemy w każde miejsce zarówno w kraju jak i za granicą. Podczas wesel nie używamy dużej ilości kolorowego oświetlenia. Z doświadczenia wiemy, że to nie „światełka, dymy i lasery” bawią gości, lecz ludzie, którym zlecono to zadanie. Nie korzystamy z tanich zamienników. To co proponujemy to najwyższej klasy sprzęt estradowy. W jakości wykonywanych usług nie uznajemy kompromisów. Instrumentarium zespołu to przede wszystkim urządzenia elektroniczne. Nie jesteśmy klasyczną orkiestrą weselną w skład której wchodzą instrumenty tradycyjne. Nasza grupa wywodzi się z nurtu estradowego, dlatego też nazywana jest „zespołem” a nie „orkiestrą”. Instrumenty klawiszowe, gitara i urządzenia elektroniczne są wystarczającym zestawem do tego, aby zaprezentować program muzyczny na najwyższym poziomie. Wszyscy członkowie zespołu śpiewają.

JAK WYGLĄDA WESELE W NASZYM WYDANIU ?

Na tego typu uroczystościach zespół występuje w składzie 3 osobowym. Dodatkowo uroczystość tę uświetnia Elwira Rudnicka – obecnie najpopularniejszy w Polsce sobowtór Maryli Rodowicz. Na jej temat wielokrotnie rozpisywała się prasa krajowa a przedruki artykułów ukazywały się również w polonijnych czasopismach za granicą.

Recitale aktorki nie są objęte dodatkowymi opłatami. Jednak – i tu uwaga – nie dajemy gwarancji takiego występu. W sprawie chodzi o to, że współpracujący z nami aktorzy nie są etatowymi członkami zespołu. Na co dzień zajmują się czymś innym (praca w teatrach, autorskie występy). Może się zdarzyć tak, że mimo złożonych nam wcześniej obietnic o występie, aktor będzie go musiał odwołać z powodu premiery w teatrze czy innego ważnego występu. My nie mamy na to wpływu. Z reguły ostateczne potwierdzenie obecności aktora otrzymujemy dopiero na kilkanaście dni przed weselem. Jednak w 99% przypadków, artystka jest w stanie zaprezentować swój program na weselach. Jej nieobecności zdarzają się incydentalnie. Występ aktorki nie jest obowiązkowy. To Państwo decydujecie czy chcecie taką atrakcję, czy nie. Zespół składa się z 3 osób. W przypadku decyzji o zaproszeniu aktora, przyjeżdżają 4 osoby. Prosimy aby to uwzględnić przy planowaniu miejsc, przy stoliku dla zespołu.

Teraz o proponowanym programie wesela. Wygląda on następująco: Na kilka godzin przed planowanym rozpoczęciem imprezy przyjeżdżamy na salę weselną (restauracja, lub inny lokal) i przygotowujemy sprzęt do imprezy. Zwyczajowo nie gramy wyprowadzeń, błogosławieństw, itp. w domu panny młodej. Wyjątkiem są regiony Polski w których taka tradycja jest jeszcze kultywowana – należy to wcześniej zgłosić. Gdy na salę weselną przyjeżdża Para Młoda i goście (po mszy św, lub usc, lub ceremonii ślubnej w innym obrządku), witamy ich tradycyjnym marszem weselnym (nie Mendelsona, lecz takim jaki gra się zazwyczaj na weselach). Gramy go do czasu, aż wszyscy wejdą na salę, złożą życzenia i poczęstują się szampanem. Później to my witamy Parę Młodą i gości. Wznosimy toast, śpiewamy „sto lat” i zapraszamy na obiad. W tym czasie w tle słychać cichą, nastrojową muzykę, którą odtwarzamy z płyty. Sami również zasiadamy do posiłku. Przerwa obiadowa trwa od 30-tu do 45 minut (czyli do czasu, aż wszyscy goście spokojnie zjedzą). Długość przerwy zależy od ilości gości weselnych i operatywności obsługi kelnerskiej. W momencie gdy obiad się zakończył, rozpoczynamy całonocną zabawę. Na początku na parkiet zapraszamy Parę Młodą. Przychodzi ona na środek sali w burzy oklasków otrzymanych od gości weselnych ;-)… Ciepłym słowem przypominamy o tym, że jest to najważniejsza para uroczystości. Rozpoczyna się tradycyjny na każdym weselu, „Pierwszy Taniec Pary Młodej”. Zespół gra piosenkę pt. „Przetańczyć z tobą chcę całą noc” z rep. Anny Jantar, lub „Od Dziś” z rep: Paulli. To utwory najczęściej wybierane przez naszych nowożeńców. Oczywiście przyszła młoda para może wybrać sobie na tzw. „pierwszy taniec” inny utwór niż te, proponowane przez nas. W takim przypadku będzie on odtworzony z płyty CD, dostarczonej nam przez nowożeńców. Przed weselem należy jednak taki utwór samodzielnie przygotować na płycie w formacie CD-Audio lub mp3. Inne formaty są niedopuszczalne. Dopuszczamy natomiast przesłanie nam wybranego utworu mailem, wraz z Formularzem Zabaw, Wówczas musi to być plik w formacie mp3 o dobrej jakości. Sami zadbamy o to, aby go odtworzyć. Po piosence, kolejne oklaski i tym razem na środek sali zapraszamy wszystkich gości weselnych. Stają oni wokół Pary Młodej i tańczą, kolejną piosenkę wraz z „młodymi” w rytmie walca. Po zakończeniu utworu, zespół miesza gości na parkiecie, tak aby utworzyli oni pary z osobami wcześniej nieznanymi sobie. Tak też panie i panowie tańczą z partnerami i partnerkami np. z sąsiedniego stolika. Jest to tzw. „taniec integracyjny”. Po tej dawce emocji zapraszamy gości na pierwszą, krótką przerwę. Wówczas prosimy Parę Młodą, rodziców i gości weselnych do złożenia przysięgi, podczas której młodzi ślubują że będą się kochać do końca życia, rodzice że często będą brać swoje wnuki na kolana a goście, że będą się dobrze bawić i bić brawo orkiestrze!. Potem (o ile alkohol jest już na stołach) wznosimy pierwszy „oficjalny” toast za parę młodą (sto lat, gorzka wódka). Istotna uwaga. Nie wznosimy toastów przy obiedzie! Tradycje weselne i kultura picia alkoholu na przełomie ostatnich kilku lat znacznie się zmieniły. Obecnie do obiadu pija się wina a nie wódkę! Namawianie do spożywania mocnych trunków podczas pierwszego obiadu jest nieeleganckie. Nietaktem wręcz jest zmuszanie nowożeńców do całowania się podczas obiadu (tradycyjne „gorzko, gorzko”), ot choćby poprzez względy higieniczne… np. resztki kotleta między zębami ;). Dlatego też prosimy aby przekazać restauracji, w której jeszcze praktykuje się nalewanie wódek przez kelnerów i co gorsza do obiadu, aby zrobili to po obiedzie, a nie w jego trakcie. Kwestię pozostałych toastów pozostawiamy gościom. Jeżeli weselnicy „czują taką potrzebę” sami wznoszą toasty intonując tradycyjne „sto lat”. Po przerwie i toaście ponownie zapraszamy do zabawy. Tym razem zespół gra już 5 piosenek. Potem przerwa około 10-12 minut, a potem kolejne 5 piosenek i przerwa… itd… W miarę upływu czasu bloki muzyczne stają się coraz dłuższe. /składają się z 6, 7 a nawet 8 utworów/ z przerwami do 12 minut.

Od kilku lat panuje też nowa tradycja związana z serwowaniem tortu pary młodej. Nie podaje się go już po oczepinach, ani w okolicach północy. Najlepszym momentem, z którym i my się zgadzamy jest przerwa kawowa, około 45 minut po obiedzie. Wówczas i tak kuchnia podaje kawy i herbaty. Na stołach pojawiają się ciasta lub desery. To idealny moment aby zaserwować także tort.

Pomiędzy 20.00 a 21.00 rozpoczynamy zabawy dla gości i Pary Młodej (nie są to jeszcze oczepiny). Zabawy organizowane są w przerwach. (wg schematu: muzyka (ok 20-25min) – przerwa (8min-10min) – zabawa (5min) – muzyka .. itd.. ). Ze względu na fakt iż każde wesele jest inne (różni goście, różne warunki architektoniczne sali), nie wszędzie, nie wszystkie zabawy mogą być przeprowadzone. Dlatego poniższy opis jest tylko przykładem. Jeżeli np. widzimy, że goście „nie chwytają” zabaw, to staramy się je ograniczyć tak, aby nie męczyć weselników (według zasady „nic na siłę”). Wtedy oczywiście jest mniej zabaw, a więcej „grania”. Ogromnym utrudnieniem są dla nas lokale w których wesele odbywa się na dwóch różnych salach (tzn. w jednej sali goście jedzą, a w drugiej tańczą). Powoduje to ogromne problemy z komunikacją. Wówczas rezygnujemy z części zabaw i zastępujemy to większą dawką muzyki. Przykładowe zabawy wyglądają następująco:

PRZYSIĘGA PANA MŁODEGO
Pan Młody na środku sali klęka przez swoją żoną i powtarza przygotowany przez nas tekst przysięgi małżeńskiej. Jest to oczywiście wersja humorystyczna przysięgi.
TANIEC Z WAŁKAMI
Zabawa polegająca na przekładaniu wałka do ciasta od partnera do partnerki bez użycia rąk.
CASTING DO IDOLA
Zabawa polegająca na wspólnym śpiewaniu (razem z gośćmi) znanych hitów piosenki biesiadnej.
KTO SIĘ W STYCZNIU URODZIŁ
Popularna zabawa biesiadna podczas której goście piją toast za parę młodą.
VIVA MARYLA
Na sali pojawia się Maryla Rodowicz (sobowtór) wraz ze swoją słynną gitarą i wraz z gośćmi i zespołem śpiewa piosenki biesiadne. Dodatkową atrakcją jest możliwość zrobienia sobie zdjęcia z aktorką. Wszak Maryla na weselu, to gość nie byle jaki.
TANIEC LABADA
Popularna zabawa podczas której goście tańczą w kółeczku śpiewając i trzymając się to za nosy, to za uszy…
KTO PIERWSZY TEN LEPSZY
Na środku sali ustawionych jest kilka krzeseł, na określone hasło goście weselni zasiadają na nich. Kto nie zdąży ten odpada.

Są to oczywiście tylko przykłady zabaw. Nie wszystkie one są wykorzystywane podczas wesela, bo i nie ma również takiej fizycznej możliwości. W czasie od 20.00 do 24.00 można przeprowadzić zaledwie kilka zabaw. Dobieracie je Państwo sami (dotyczy to również oczepin). W praktyce wygląda to tak, że na kilkanaście dni przed weselem wysyłamy do Państwa tzw „Formularz Zabaw”. Jest to pełen wykaz proponowanych zabaw i konkursów. Nowożeńcy zaznaczają (na zasadzie ankiety), które zabawy ich zdaniem są ciekawe, a które nie. Następnie odsyłają wypełniony formularz do nas. My w trakcie wesela, organizując zabawy bazujemy na wypełnionym przez Państwa formularzu. O północy przychodzi pora na oczepiny. Trwają one od 45 do 60 min. – szczegółowy scenariusz oczepin również jest uzgadniany w Formularzu Zabaw. Oczepiny rozpoczynamy (w zależności czy „młodzi” sobie życzą czy też nie), „podziękowaniem dla rodziców”, czyli: Para Młoda na środku sali składa życzenia swoim rodzicom, potem wręcza im kwiaty lub upominki. Goście i zespół w tym czasie śpiewają „Cudownych rodziców mam” lub tradycyjne „Sto lat”. Później Para Młoda zasiada na wcześniej przygotowanych krzesełkach i rozpoczyna się część folklorystyczna oczepin. Goście wraz zespołem śpiewają „młodym” przyśpiewki weselne. Jest to (podobnie jak cała ceremonia oczepin) jeden z elementów tradycji weselnej. Po przyśpiewkach następuje zdjęcie welonu panny młodej i muchy (krawata, musznika) pana młodego. Welon zdejmuje świadkowa a muchę świadek. Następnie wokół młodej pary ustawiają się w kółku wszystkie panny obecne na weselu. Zespół zaczyna grać, pani młoda rzuca welon. Potem zmiana. Panowie stają w kółku, a pan młody rzuca muchę. Osoby które złapały welon i muchę stają się „bankierami” Pary Młodej. Stają oni na krzesełkach, biorą między siebie welon i zaczyna się „Taniec z Parą Młodą”. Polega on na tym, że każdy kto chce zatańczyć z nowożeńcami musi wcześniej wrzucić pieniądze do welona. Zespól gra tak długo, aż goście wrzucają pieniądze. Po zakończeniu tej zabawy welon wraz z zebranymi pieniędzmi, przekazywany jest nowożeńcom. Potem zaczyna się tzw. „test małżeński” dla Pary Młodej. Pierwsza w cyklu zabaw polega na tym aby młodzi odnaleźli się przy pomocy zmysłu dotyku. Pan Młody z zawiązanymi oczyma szuka swojej małżonki np. dotykając po kolanie, a Pani Młoda szuka swojego męża np. dotykając po nosie. Zabawa zresztą jest bardzo znana. Później Panna Młoda zasiada na krzesełku, na końcu sali, a młody pokonując specjalnie przygotowany tor przeszkód musi do niej dotrzeć. Jak zwykle na weselach to bywa, wszystko dobrze się kończy. Później zespół daje odpocząć nowożeńcom i do zabawy zaprasza gości. Są to konkurencje z nagrodami /alkohol lub upominki przygotowane przez nowożeńców/. Proponowany zestaw zabaw wygląda następująco:

BITWA WODNA
Choć brzmi to groźnie, jest przy tym dużo śmiechu. Panie, przy pomocy pistoletów na wodę, muszą ustrzelić płomień świecy, który przed sobą trzyma partner.
NA PLAŻY
Zadaniem każdej z pań jest napompowanie balona, przy pomocy pompki do materaca. W zabawie ukryty jest oczywiście element humorystyczny (panie pompują pupą 😉 )
KRĘCIOŁEK
Panowie na słowo „start” kręcą się wokół siebie patrząc w podłogę. Jak już są dobrze zakręceni biegną po nagrody…. a bieg wcale nie jest łatwy.
POSZŁA BABA NA TARG
Zabawa w której panie uczą się na pamięć wiersza. Dla utrudnienia powtarzając go muszą zaprezentować również jego inscenizację. Ta z pań która zrobi to najlepiej – wygrywa. (Z reguły jury w osobie członków zespołu, przyznaje remis).
WRÓŻBY WESELNE
Para młoda przekłuwa balony w których ukryte są karteczki z podziałem obowiązków małżeńskich. Np. kto w przyszłości będzie zabawiał teściową lub kto będzie wynosił śmieci.
 
POWYŻSZE PROGRAMY NIE SĄ OBOWIĄZKOWE. PRZEDSTAWIAMY JE JEDYNIE JAKO PROPOZYCJE ZABAW. O ICH DOBORZE I TAK OSTATECZNIE DECYDUJĄ NOWOŻEŃCY W OTRZYMANYM OD NAS FORMULARZU ZABAW. 

Po oczepinach, zespół zaprasza na 30 minut przerwy. Jest to najdłuższa przerwa robiona przez zespół podczas całego wesela. W tym czasie podawana jest gorąca kolacja, a zespół po raz kolejny zmienia kostiumy. Od około 1.15-1.30, czyli już po przerwie, zespół zaprasza gości weselnych do zabawy tanecznej. Odbywa się ona według schematu: muzyka (22-28 min) – przerwa (10-12min) – muzyka (22-28min) – przerwa (10-12min)… itd. Według schematu muzyka-przerwa, zespół gra już do końca wesela, czyli do godziny 4.00. Między utwory wplecione są (o ile nie udało się tego zrobić przed północą). znane zabawy muzyczne: KACZUCHY, KANKAN, GREK ZORBA, ITP

Istnieje także możliwość wybrania pakietu w którym wesele kończy się o godzinie 2.00. To tańsza opcja idealna dla małych lub międzynarodowych wesel, w których goście nie są przyzwyczajeni do zabawy trwającej aż do 4.00 nad ranem. Wówczas oczepiny i zabawy organizowane są odpowiednio wcześniej. Szczegóły dotyczące takiego rozwiązania ustalane są indywidualnie.

 

 

JAK WYGLĄDA REPERTUAR MUZYCZNY ?

Cały program muzyczny, przygotowywany przez nas na wesela opracowany jest w klimacie dancingowo – biesiadnym, czyli takim, który gra się najczęściej na weselach i takim, który zadowoli gusta wszystkich gości. Oczywiście mamy też piosenki nieco „ostrzejsze” czyli na nutę rockową i „skoczne” czyli na nutę dance`ową, ale to już po północy. Jeżeli chodzi o program disco polo, taki też mamy w repertuarze. Prezentowany jest on w oddzielnych blokach muzycznych. Nie przygotowujemy programów specjalnych (np. wesele wyłącznie w klimacie disco-polo lub rockowym). Nie przygotowujemy również piosenek „ekstra na życzenie”. Wyznajemy zasadę, iż aby zaprezentować wysoki poziom muzyczny, program bezwzględnie należy dobrze dopracować przed imprezą. Wesele naszym zdaniem – nie jest momentem na muzyczne eksperymenty i często granie „piosenki ekstra”, której się dobrze nie zna – tylko dlatego, że klient tak chce, albo po to by zaimponować gościom, może przynieść opłakane skutki dla sztuki. ;-). Internet jest pełen takich przykładów. A zatem, zamiast eksperymentować na scenie, wolimy się skupić na zestawie utworów, które dobrze znamy. Nasz repertuar muzyczny nie podlega też negocjacjom. Tym samym nie ma możliwości wybierania zespołowi utworów które ma zagrać, a które nie. Takie usługi świadczą jedynie DJe lub nieprofesjonalni muzykanci, którzy nie wiedzą co grać na weselu :). Nasz program jest sprawdzony i powstał on na bazie naszych wieloletnich doświadczeń. Wspólnie z parą młodą ustalamy jedynie rodzaje zabaw i konkursów. Istotną uwagą jest fakt, że cały scenariusz został opracowany z myślą i zgodnie z kanonami tradycji polskiego wesela.

REPERTUAR NA WESELE  – /spis ma charakter wyłącznie poglądowy. Nie stanowi on oferty handlowej/

GDZIE MOŻNA NAS ZOBACZYĆ NA ŻYWO ?

To bardzo często zadawane pytanie. Jedną z zasad przyjętych przez nasz zespół jest szacunek do prywatności naszych klientów. Z tego powodu nie zapraszamy osób postronnych na imprezy zamknięte na których gramy. Nie udzielamy również informacji na temat tego kiedy i gdzie (w jakim lokalu), gramy wesele. Niezręczną sytuacją z pewnością byłaby taka, gdyby podczas wesela jednej pary, druga – obserwowała (oceniała) zespół przez okno. Podobnie jest z udostępnianiem materiałów video z wesel na których graliśmy. Po pierwsze – nie publikujemy takich nagrań w internecie (ochrona wizerunku, prawa autorskie, RODO). Po drugie – nawet w kręgu zamkniętym nie prezentujemy takich materiałów (z pewnością także nikt z Państwa nie chciałby, aby Wasze wesele oglądało później pół Polski). Po trzecie, najważniejsze – nie posiadamy takich nagrań, ponieważ ich zwyczajnie nie kolekcjonujemy ;). Wśród naszych klientów są także osoby znane (politycy, celebryci). Ci wręcz zastrzegają sobie zakaz udzielania informacji i publikowania czegokolwiek o ich uroczystości. Dzięki naszym twardym zasadom stanowią oni sporą grupę naszych klientów.

Zdajemy sobie sprawę, że w takiej sytuacji zamawianie zespołu, którego się nie widziało, to trochę jak „kupowanie kota w worku”. Dlatego zapraszamy na nasze koncerty!. O ile są to imprezy otwarte (ogólnodostępne), o ich terminach informujemy w dziale NEWSY. Osoby, które wcześniej zaanonsują nam swoją obecność mogą być nawet wpuszczone za kulisy. Jest to świetna okazja do poznania się oraz zobaczenia i posłuchania zespołu na scenie. Większość koncertów odbywa się latem. Prosimy na bieżąco monitorować dział NEWSY.

Dla najbardziej zniecierpliwionych mamy filmy prezentujące kulisy naszej pracy. W poniższych na scenie występują dwie wokalistki. Jest to nasz skład koncertowy. Na weselach występuje tylko jedna wokalistka. Więcej filmów z koncertów znajdziecie także na naszej stronie internetowej poświęconej koncertom estradowym: www.alibii.pl – w zakładce „Multimedia”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

O CZYM WARTO PAMIĘTAĆ ?

Wesele to nie zwykła impreza. W odróżnieniu od imienin, urodzin, jubileuszy i spotkań towarzyskich, wesele to podniosła UROCZYSTOŚĆ. Ma ona swój niepowtarzalny charakter i styl. Ma także określone tradycją ramy i zasady. Nie można zatem mieszać towarzyskich zwyczajów Pary Młodej z podniosłością wydarzenia. Pomysły, aby dla żartów wrzucić Pannę Młodą do basenu lub skoczyć ze sceny w tłum publiczności również są nie na miejscu. 😉 Dotyczy to także doboru repertuaru, zabaw i niektórych inicjatyw ze strony gości. Ponadto nie wszystko to, co wydaje się właściwym z punktu widzenia nowożeńców, będzie równie aprobowane przez gości weselnych. Również nie wszystkie szalone pomysły niektórych gości, będą się podobały samym nowożeńcom.

Nasz zespół oferuje usługę dostosowaną do oczekiwań 90 procent rynku. Oznacza to, że jesteśmy świetnym wyborem na tradycyjne polskie wesela, w których grono gości stanowią osoby w różnym wieku. Najlepiej jeżeli są to rodziny i bliscy znajomi. Wesela typowo „studenckie” lub „koleżeńskie”, w których oprócz rodziców i dziadków, gośćmi są wyłącznie koledzy i koleżanki ze studiów, a średnia wieku wynosi 22 lata – są dedykowane dla DJów!!! Nasz zespół, jak pewnie też większość nam podobnych – nie będzie dobrym wyborem na taką uroczystość. Podobnie jest też w przypadku wesel ze średnią wieku 65+ 😉  Wówczas nasza oferta może okazać się zbyt nowatorska 😉 Należy o tym pamiętać!

Inną kwestią jest dobór odpowiedniego lokalu. Obecnie na rynku funkcjonuje wiele restauracji, hoteli, domów weselnych i zajazdów, świadczących usługi „organizacji wesel”. Niestety nie wszystkie się do tego nadają i nie wszystkie się na tym znają. Nowożeńcy niemający rozeznania w branży ślubnej najczęściej wybierają lokal „oczyma” – wedle zasady, jeżeli jest ładnie w środku, to znaczy, że będzie fajnie. Nic bardziej mylnego. Często ulegamy czarowi kryształowego żyrandola, białego marmuru na posadzce i złotych gwiazdek przy wejściu. Tymczasem może się okazać, że sala jak z bajki, nie ma żadnego doświadczenia weselnego. O ile sprawdzi się ona jako klasyczna restauracja, o tyle z obsługą wesela może być już problem. Zanim ulegnie się czarowi wystroju i smacznej kuchni, warto wcześniej zasięgnąć opinii o jakości usług weselnych w danym lokalu.

Dobierając miejsce organizacji wesela należy zwrócić także uwagę na to, czy spodziewana przez nas ilość gości zmieści się w danej restauracji. Zdarzają się niestety nieuczciwi restauratorzy, którzy zapewniają, że zmieszczą każdą ilość gości o jaką zapytamy. Opłata jest uzależniona od ilości gości, więc im jest ich więcej, tym z punktu widzenia właściciela – lepiej. Zaskoczenie przychodzi wówczas gdy po przyjeździe z kościoła okazuje się, że gości rozlokowano w trzech różnych salach mimo, że ustalenia były inne. Pod uwagę należy także brać fakt, że przynajmniej 12-15m2 powierzchni zajmie zespół ze swoim sprzętem. Mieliśmy już przypadki, że po rozstawieniu naszej aparatury nie było już miejsca do tańca. Niektóre restauracje / hotele, mają wyznaczone stanowiska „budki” dla DJów. Nie należy ulegać zapewnieniom, że zespół też się tam zmieści. DJ to jedna osoba z komputerem, a zespół to przynajmniej troje/czworo ludzi z instrumentami. Na szczęście są to tylko przypadki incydentalne, ale mimo wszystko się zdarzają. Prosimy zwracać na to uwagę.

Najgorszym rozwiązaniem jest organizacja wesela w dwóch, a czasami nawet w trzech różnych, oddzielonych od siebie salach. Wówczas zespół nie ma żadnego kontaktu z gośćmi i nowożeńcami. Przeprowadzenie jakiejkolwiek zabawy jest także niemożliwe. Goście nie słyszą muzyki, ani komunikatów płynących z głośników. Zapewnienie restauratora, że „jeżeli mają mikrofony bezprzewodowe, to sobie poradzą” – jest nieprawdą. Dźwięk wydobywa się z głośnika, a nie z mikrofonu ;)… – proszę nam uwierzyć – do tej pory nie wszyscy „wspaniałomyślni doradcy nowożeńców” na to wpadli 😉 Jedynym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest zastosowanie dodatkowego systemu nagłośnieniowego, ale to się wiąże z dodatkowymi kosztami. W takich przypadkach wszystko musi być wcześniej ustalone. Podsumowując – najlepszym miejscem na wesele jest jedna, odpowiednio przestrzenna i sprawdzona sala.

JAK ZAŁATWIĆ FORMALNOŚCI ?

Warunkiem rezerwacji terminu jest podpisanie umowy i wpłacenie zadatku w wysokości 2000 zł. W tym celu najlepiej jest spotkać się osobiście, bo wtedy można omówić wszystkie szczegóły. Nasze Biuro Obsługi Klienta znajduje się w Chojnicach (woj. pomorskie). Gości przyjmujemy tylko po wcześniejszym telefonicznym umówieniu. Siedziba firmy znajduje się w Czarnem koło Szczecinka (ale tam jest tylko księgowość). Jeżeli „wyprawa” klienta do nas, np. ze względu na odległość stanowi problem, można podpisać umowę drogą elektroniczną w następujący sposób: Po wstępnym telefonicznym omówieniu szczegółów należy przesłać nam drogą elektroniczną dane do umowy czyli:

  • Imię, nazwisko, adres zamieszkania, adres email i nr telefonu osoby podpisującej umowę.
  • Imiona, nazwiska, numery telefonów oraz adresy email obojga narzeczonych.
  • Datę wesela.
  • Miejsce wesela (Miejscowość, nazwa lokalu, adres lokalu).

 

Po otrzymaniu powyższych danych przygotowujemy druk (umowę) i wysyłamy ją e-mailem do klienta. Klient po otrzymaniu dokumentu musi go podpisać i odesłać nam z powrotem e-mailem w postaci skanu. Później zgodnie z instrukcjami w umowie, musi wpłacić zadatek na nasze konto. Wtedy, po dokonaniu weryfikacji danych, odnotowaniu wpłaty i ponownym sprawdzeniu dostępności terminu, my podpisujemy tę umowę i przesyłamy ją do klienta e-mailem. Od tego momentu umowa staje się PRAWOMOCNA. Nie wysyłamy podpisanych umów, ani nie podpisujemy ich bez odnotowania wpłaty zadatku. Dowodem wpłaty jest dla klienta „bankowy dowód wpłaty”, a dla nas „wyciąg z rachunku bankowego”. Z reguły cała procedura trwa około 7 dni. I tutaj zastrzegamy, że: PRZYSTĄPIENIE DO ZAŁATWIANIA FORMALNOŚCI NIE JEST JEDNOZNACZNE Z GWARANCJĄ OTRZYMANIA WOLNEGO TERMINU. W ciągu tychże 7miu dni, w naszym kalendarzu wiele się może zmienić i rozmowy o wolnym terminie mogą się stać nieaktualne. Dlatego w interesie klienta jest załatwienie wszystkich formalności możliwie najszybciej. W przeszłości zdarzało się tak, że niedoszli klienci zdecydowani na podpisanie umowy, zwlekali albo ze złożeniem podpisów na dokumencie, albo z wpłaceniem zadatku. Blokowało nam to kalendarz i wprowadzało wiele zamieszania w naszej dokumentacji. Ze względu na staranność, nie możemy sobie pozwolić na pomyłki i dlatego wprowadziliśmy tak rygorystyczne warunki podpisywania umów i rezerwacji terminów. Obecnie gwarancją otrzymania wolnego terminu jest wyłącznie moment UPRAWOMOCNIENIA SIĘ UMOWY. Nie pobieramy żadnych zadatków bez podpisywania umów, ani nie podpisujemy umów bez zadatków. Dlatego najlepszą formą załatwiania formalności są spotkania osobiste. /po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się/. Wówczas wszystkie formalności są załatwiane od ręki i uprawomocnienie się umowy następuje w trybie natychmiastowym. Po dopełnieniu tych formalności należy czekać do wesela. My jeszcze na kilka dni przed imprezą, kontaktujemy się z klientem i potwierdzamy godziny oraz miejsce rozpoczęcia imprezy. Przekazujemy również wykaz proponowanych zabaw – czyli „Formularz Zabaw”. Z reguły słyszymy „róbcie jak chcecie, aby było dobrze”, są i tacy którzy nie chcą wiedzieć co dla nich przygotowaliśmy. Uważają że najlepsza zabawa jest wtedy, gdy stanowi ona niespodziankę. Ale są i tacy, którzy chcą sami decydować o tym jaki rodzaj zabaw ma być prezentowany podczas ich wesela. Fakt. „Co kraj to obyczaj”. Inaczej goście bawią się np. na Mazowszu, Wielkopolsce a inaczej na Kaszubach. oferując swoją usługę, chcemy ją dostosować do tradycji danego regionu i gustów naszego klienta.

 

 

Uff… dużo tego było. Teraz czeka Państwa trudna decyzja. Jaki wybrać zespół??? Pamiętajcie! Należy wybrać dobry, bo wesele jest raz w życiu…. i nie da się tego powtórzyć 😉

ZAIKS A WESELE

To najnowszy dział dodany do zestawu najczęściej zadawanych nam pytań. Dotyczy on problemu, który od pewnego czasu pojawia się w relacjach para młoda – zespół – restauracja, a mianowicie – owianej legendami opłaty ZAIKS.

Nie będziemy poniżej wyjaśniali dlaczego, po co i jak ją płacić – bo to mało istotne z punktu widzenia pary młodej. Istotne jest z pewnością to, że opłata taka musi być uiszczona.  I tu pojawia się problem – kto ma ją zapłacić?

Otóż odpowiadamy – RESTAURACJA i nikt inny!

Apelujemy, aby nie dać się oszukać nieuczciwym restauratorom, którzy próbują scedować opłaty i formalności na zespół lub co gorsza na nowożeńców. Opłata ZAIKS jest taką samą opłatą jak rachunek za prąd, wodę, kanalizację, wywóz śmieci, itp. Owszem, właściciel lokalu może ją doliczyć do rachunku za usługę, ale formalności z tym związane (umowy licencyjne, rozliczenia, faktury) ciążą tylko i wyłącznie na nim.

Poniżej w pliku do pobrania interpretacja ZAIKS.

plik PDF

 źródło: Zaiks.org.pl

Obowiązkiem każdego zespołu jest wręczenie właścicielowi lokalu wykazu wykonanych utworów. Na podstawie tego dokumentu właściciel restauracji / domu weselnego powinien dokonać rozliczenia z ZAIKSem. Nowożeńców (w przypadku gdy wesele jest organizowane w lokalu) problem ten nie dotyczy.

Wyjątek stanowią imprezy organizowane samodzielnie (np. we własnym ogrodzie, we własnym domu, w remizie za ścianą). Ale to już temat na osobną dyskusję prawną… W obecnych czasach 99 procent par młodych korzysta z usług domów weselnych lub restauracji.

 

 

 

zespoły muzyczne na wesela, kapela weselna, zespoly weselne, faq, pierwszy taniec, konkursy weselne, maryla, sobowtór maryli rodowicz, formalności, umowa z zespołem, zadatek, zaliczka, alibi na wesele, zespołu alibi, zespołem alibi, orkiestra, zespół estradowy, zespoły muzyczne na wesela, zespol na wesele, kapela weselna, zespoly weselne, orkiestra na wesele, zespol muzyczny, zespoły muzyczne, zespol na wesele, zespol weselny, zespoły weselne, zespół muzyczny, zespół na wesele, zespół weselny, zespół muzyczny na wesele, zespolalibi, najlepszy zespół na wesele, zespół studniówkowy, panna młoda, pan młody, zwyczaje weselne, tradycje weselne, sala weselna, alibii, zespół na studniówkę, powiat, pomorskie, wielkopolskie, wielkopolska, lubuskie, zachodniopomorskie, warmińsko – mazurskie, kujawsko – pomorskie, Warszawa. Zespół Alibi